Tidsfördriv?

Vad tiden går sakta! Sitter i bilen på väg hem nu. Har åkt i tre timmar nu, men det känns som en evighet! Jag är uttråkad. Och min mobil kommer dö snart!! Haha det är det man oroar sig över när man ska åka långt, hur länge batteriet på mobilen ska räcka!! Men snart är vi i Borlänge och ska äta lunch, så jävlar ska jag leta upp ett eluttag så jag kan ladda mobilen!

Vad gör man egentligen för att fördriva tiden när man åker bil? Jag har redan läst i två timmar, spelar en massa spel på mobilen, lyssnat på musik. Och nu vill jag inte göra något av det. Kommer ihåg när jag var yngre och bilade genom USA med pappa, då brukade vi köra ”the licenseplate Game”. Man ska försöka hitta bilregistreringsskyltar från alla stater, och sen som har flest när man är framme vinner! Jag minns hur glad man vart om man hittade Alaska eller Nebraska, dom svåraste att hitta.

Det kan man ju direkt spela när man kör bil i Sverige, haha! ÅHHH nu vill jag bara ha mat, är så sjukt hungrig.

20130303-121712.jpg

Hälsningar från en trött tjej som är trött på att åka bil!

Kommentera

